План уроку з математики в 5 класі:

«Додавання та віднімання десяткових дробів.Розв·язування вправ та задач».

 

 Навчальна мета: Узагальнити га перевірити знання , вміння та навички учнів  при розв'язуванні вправ на тему: «Додавання та віднімання десяткових дробів». Продовжити працювати з учнями над збагаченням культури математичної мови.

Розвиваюча мета: Розвивати логічне міркування, уяву, спостережливість, раціональність думки учнів, навички висловлювання й узагальнення своїх думок,розширювати ерудицію, потяг до пошукової діяльності.

Виховна мета: виховувати в учнів працелюбність, самостійність; любов до книги.

Тип уроку: урок корекції знань

 Метод: частково – пошуковий

 Обладнання: таблиці, презентація на комп´ютерах для усної лічби, картки для самостійних керованих робіт.

Хід уроку

І.Організаційний моментДобрий день! Сідайте.Я рада новій зустрічі з вами. Сьогодні ми з вами знову поринемо в чудовий світ математики. Ми з вами зараз сідаємо в потяг, який вас повезе в Країну Математики і буде зупинятись на різних  станція, де вас чекають цікаві несподіванки.

 

2. Перша станція "Історична".  

(Учні отримали додаткову літературу з математики для історичного повідомлення про десяткові дроби.)

Учень: Результати вимірів (довжини, площі) не завжди може бути натуральним числом, тому виникла потреба введення дробових чисел. Перший дріб, який використали, був, мабуть, половина (1/2) . Далі з'явились дроби: 1/3,1/4, 1/5,... Найдавнішим документом є "Московський папірус”, який був написаний в Стародавньому Єгипті близько 4000р. до н.е., який зберігається в Московському музеї образотворчих мистецтв. Цей документ свідчить про те, що і раніше використовували особливі позначки, дробову риску стали використовувати значно пізніше. Здавна й українці користувались такими дробами та відповідно називали: половина, третина, четвертина, п‘ятина і т.д.

Десяткові дроби в працях китайських вчених траплялись ще в ІІ ст. до н.е. В арабських країнах їх застосовували Х-ХУ ст., А в Європі вони стали відомі тільки в ХУІ ст . Широкого застосування десяткові дроби набули в ХУІІІ ст., особиво після запровадження десяткової системи мір.

Теорію десяткових дробів вперше розробив арабський математик ХУ ст. ал-Каші. Однак його праці в Європі ще довго були невідомі. Не знаючи про дослідження ал-Каші, заново відкрив десяткові дроби у ХУІ ст. фламандський інженер С.Стевін.

. Друга станція "Теоретична". 

1.Які числа називаються звичайними дробами?

2.Що називається знаменником і що показує знаменник дробу?

3.Що називається чисельником і що показує чисельник дробу?

4. Як можна записувати дробові числа?

5.Які розряди бувають у десяткових дробах?

6.Як порівняти десяткові дроби?

 7. Сформулювати правило додавання і віднімання дробів.

8. Сформулювати властивості додавання. 

9. Як знайти невідомий доданок, невідоме зменшуване, від'ємник?

10. Як перетворити звичайний дріб у десятковий?

 Учні одержують додаткові бали, визначаються найактивніші. 

       

. Третя станція " Усний рахунок". 

(На комп’ютерах представлена презентація з даної теми в формі усного опитування). (Дивись додаток: презентація)

Учитель: Зараз ми з вами будемо працювати в  2 групах, пограємо в гру «Ланцюжок»

На комп’ютерах  завдання для кожної групи, учні почергово виходять до дошки і записують відповіді до кожного завдання. 

 І група

1) 0,9 -0,5;

2) 4,5-3,5;

3) 1-0,8;

4) 1,4+2,8;

5) х-11=6,4;

6) 4,8-(2,8+0,5);

7) 1,02+0,98;

8) (1,57+5,3)-5,3;

9) 0,01+0,99;

10) 0,8+0,08+0,02.

ІІ група

1)0,8-0,4;

2)5,7-1,7;

3)1 - 0,3;

4)0,9 + 0,6;

5)9,5-х = 9;

6)21,3-(11,3 + 0,6);

7)0,02+ 2,98;

8)0,99 + 0,01 + 2,01;

9)2,994 + 0,006;

10) (0,3 + 3,78)-3,78.

Перевіряємо з учнями відповіді до завдань,  виправляємо помилки, визначаємо групу, яка виконала завдання найкраще. її учням ставлять усні запитання учні з іншщої групи.

Один учень (за бажанням) пояснює розв'язання на дошці. 

. Четверта станція " Дивись - не помились". 

Учитель: Наступна станція  «Дивись – не помились». Учні працюють на тренажерах на комп‘ютерах на швидкість на додавання та віднімання десяткових дробів.

6. Учитель: Наш потяг прибув на станцію «Відпочинок». Учитель проводить  фізкультхвилинку.(Рухлива гра на увагу)


7.Наступна станція: "Розв‘яжи – не підведи".

Робота з підручником №1191, №1192(Г.П.Бевз «Математика 5 клас»), розв’язати рівняння . (Письмова керована самостійна робота. Відповідь: Молодець.)

8.Наступна станція: " Логічного міркування"

 №1222. Замість зірочок напиши потрібні цифри.

 9. Підсумок уроку.

Я сподіваюсь,що вам сподобалась подорож в "Країну Математики". Ви відкрили для себе, щось незвідане, нове. Бажаю вам  набратись сил з великою швидкістю, щоб ви стали непереможні.

10.Домашня робота.

 Повторити:$ 25, 26. Г.П.Бевз «Математика 5 клас»

Ігрупа — № 1202, 1204.

II група (сильніші) — № 1209, 1212.

 

 

Самоаналіз уроку з математики в 5 класі по темі: 

"Десяткові дроби. Розв'язування задач та вправ”.

 Вчитель: Чегодаєва Ганна Борисівна.

Найпершим моїм завданням було створити сприятливий психологічний клімат на уроці, зняти напруження, спрямувати увагу учнів на виконання поставлених завдань, сприяти розвитку розумової діяльності та формуванню навичок концетрації та стійкої уваги, допомогти повірити у власні сили, навчитись вчитись в вигляді гри.

Мета уроку — узагальнити та перевірити знання та вміння учнів при розв'язуванні вправ на звичайні дроби . І Іід час уроку намагалась розвивати в учнів логічне міркування, спостережливість,навички висловлення, узагальненню їх думок; особливу увагу приділяла культурі    математичної мови школярів.

Мета уроку досягалась шляхом поступового переходу від простого до складного, що допомагало активізації мислення та розумової діяльності учнів в вигляді гри - подорожі в"Країну математики".

Враховувалась динаміка розумової діяльності, відповідно до характерист ики етапів проведення уроку змінювались форми та методи  роботи, які включали групову та індивідуальну, усну та письмову. Під час контролю, корекції та закріпленню знань учнів запитання формулювались доступно й зрозуміло, логічно пов'язані між собою.

Фронтальна та усна робота відображала диференційний підхід до навчання, частина їх вимагала простої репродукції, частина - стимулювала самостійність суджень, узагальнень, конкретизації. Враховувалися індивідуальні та вікові особливості учнів. Учні активно працювали над розв'язуванням логічних вправ, під час обговорення учні доповнювали, уточнювали відповіді своїх товаришів.

На уроці був встановлений зв'язок для отримання соєчасної інформації про те, як засвоївся учнями алгоритм складання та віднімання десяткових дробів, тобто керована самостійна робота, яка дала змогу учням здійснювати самоконтроль безпосередньо у процесі виконання завдання, своєчасне виявлення своїх помилок. До такої керованої самостій ної робот я запропонувала список відповідей для самоконтролю, але записані вони не послідовно, кожна відповідь кодується. Код в даній роботі був буквенний , учень який вірно і до кінця розв'язав всі завдання одержав відповідь: "Молодець”. Такий підхід дав можливість мені швидко виявити якість виконання роботи і оцінити її.

На уроці були використані картки, таблиці, схеми, які допомагали учням в корекції знань учнів. Динамічність уроку характеризувався зацікавленістю учнів на уроці, активізацією розумовоюї діяльності учнів.

Крім того на уроці було використано міжпредметний зв'язок: учні підготували історичну справку про виникнення десяткових дробів.

Під час уроку я стежила за культурою математичної мови, правильністю вживання математичних термінів.

Домашнє завдання: - враховувався диференційний підхід, планування роботи творчих груп.

На мою думку, триєдину мету я на уроці досягла. Всі учні працювали на рівні своїх можливостей.