ІНТЕГРОВАНИМ УРОК ІНФОРМАТИКИ ТА МАТЕМАТИКИ

«ЗА СТОСУВАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ ПРОГРАМУВАННЯ ПРИ РОЗВ 'ЯЗУВАННІ ЗАДАЧ

ЗА ТЕМОЮ: «ТІЛА ОБЕРТАННЯ»»

Підготували:

Учитель математики: Чегодаєва Г.Б.

Учитель інформатики: Алексєєнко В.В.

-лютий 2011 рік-

Мета:

- відпрацювати вміння та навички учнів при розв’язуванні задач з геометрії з використанням елементів програмування;

-дати уявлення, що математика та інформатика - це формальні мови;

           -навчити учнів застосовувати сучасне програмне забезпечення при розв’язуванні нестандартних задач;

          -розвивати пізнавальний інтерес, виховання інформаційної культури;

          -формувати здібності до колективної роботи, самоаналізу;

          -розвивати логічне мислення, розширення кругозору.

Тип уроку:

інтегрований, проблемно - пошуковий

Обладнання:

комп’ютери; засоби програмного забезпечення; дидактичний матеріал - карточки;

вислови відомих людей:

 Ремарк Еріх Марія(1898 - 1970) німецький письменник  :«Треба вміти і програмувати. Інакше не можна було б жити».

.Рескін Джон(1819 - 1900) англійський письменник: « До знань ми повинні ставитися так само, як і до їжі. Ми не не живемо для того, щоб знати, як не живемо для того, щоб їсти»

 Сент - Екзюпері (1900 - 1944) французький письменник: «Бути людиною - це відчувати свою відповідальність"

О.В.Суворов- полководець: « Математика - гімнастика розуму»

Чарльз Дарвін - вчений, біолог:    « У людей, які засвоїли великі принципи математики, одним органом чуття більше»


Випереджувальне завдання:

- презентація на компютері; вислови відомих вчених;

-підготувати презентацію задачі творчо -пошукового характеру

План уроку

 І. З’ясування емоційної готовності до уроку

ІІ .Повідомлення мети та завдань уроку

ІІІ. Мотивація навчання учнів

1.Інструктаж

2.Розминка(інноваційний метод - робота в групах)

ІУ.Виконання завдань на застосування узагальнюючих правил

1. Самостійна робота

2 Фізхвилинка

3. Програмування

4. Презентація домашньої задачі

У Домашнє завдання проблемно - пошукового характеру

VI. Підсумки уроку. Рефлексія.


І.З’ясування емоційної готовності до уроку

І .Учитель:

Добрий день, дорогі діти, шановні гості, батьки!

Який у вас настрій? Ви налаштувались на роботу? Тоді в добрий путь!

Усміхніться один одному і запишіть комплімент сусіду в зошиті.(учні записують у зошит сусіда приємне побажання, вірш, добрі слова або малюнок)

ІІ. Повідомлення мети та завдань уроку

Учитель:

Сьогодні ми проведемо інтегрований урок інформатики та математики. Тема уроку: «Застосування елементів програмування при розв’язуванні задач по темі: «Тіла обертання» .

Працюємо в групах. Представтеся.( Назва команди. Лідер.Девіз команди)

Учні свою групу презентують за допомогою компютера (команди «Мишка», «Клавіатура»)

ІІІ.Мотивація навчання учнів

Учитель:

1.Інструктаж

Бажаю я вам успіхів,

А зараз - інструктаж,

Щоб знали, як проводити

Інтегрований урок наш.

На уроці ви повинні виконати завдання згідно плану уроку , а саме:

- виконати завдання на застосування знань та вмінь;

-самостійна робота в групах, де кожний учень розв’яже задачу по темі «Об’єми тіл обертання»;

-а далі зайнятись програмуванням та порівняти відповіді;

-презентувати домашню задачу творчо-пошукового характеру.

Ви очікуєте від уроку якихось результатів

(«Колосок.» ). Ціле визначення.(або «зерна»- очікування від уроку, з яких скласти «колосок» по закінченню уроку)

Я повинен(повинна):

а)засвоїти...

б)пригадати...

в)поповнити знання про...

г)розвивати...

д)порівняти...

Учитель:

Одним із домашніх завдань:

зробити презентацію за допомогою комп ’ютера

висловлювання великих людей

2.Розминка

І тур.

Команди по черзі отримують по 5 запитань. Учитель називає три підказки, за якими слід відгадати, про що йдеться. Після першої підказки - Зс на відповідь, потім дається друга підказка - знову Зс Після третьої підказки - 5с на остаточну відповідь.

Якщо слово відгадано після першої підказки - Збали, після другої - 2, після третьої - 1 бал.

Питання:

1.Діагональ

1 .У кола їх немає.

2.Проходить із кута в кут.

3.У ромбі вони перетинаються під прямим кутом.

2.Множення.

1. З багатством це також може статися.

2.Арифметична дія.

3. Є така таблиця.

3.Вінчестер.

1 .Є така гвинтівка.

2.Важлива  частина гвинтівки.

3.На нього записують фільми та ігри.

4.Операційна система Віндос.

1 .Складаюсь я з трьох слів 1-е: - там працює хірург.

2.ІІ-е: - декілька рівнянь.

3. ІІІ-е: _ по англійські «Вікна».

5.Логіка.

1 .Вона потрібна, щоб не говорити дурниць.

2. Коли       одне випливає з іншого.

3. Буває       математична, а буває жіноча.

б.Формули.

1 .Запамятати їх неможливо.

2.3а ними обчислюють.

З.їх повно у довіднику.

7.Драйвери.

1 .Без них не буде працювати, ні сканер, ні принтер.

2. Комп’ютерщики   їх називають «дровами».

3.Програми, необхідні для роботи пристроїв комп’ютера.

8.Циліндр.

1 Їх кілька у двигуні машини.

2.Є такий капелюх.

3.Схожий   на циліндр.

9. Пі.

1 .Це постійно роблять немовлята- птахи.

2.Відоме(знамените) число.

3.Відношення довжини кола до його діаметра.

10. Дзвоник.

1 .Найприємніше на уроці.

2. Найнеприємніше    на перерві.

3.Буває ще й останній.

IV. Виконання завдань на застосування узагальнюючих правил

(Лунає музика з мультфільму «Канікули в Простоквашино» і діалог кота з дядею Федором пр необхідність знання мов)

-А хто тебе розмовляти навчив?

-Та так де слово запам’ятаєш, де два...

Зараз без мов не можливо, пропадеш зразу, або з тебе шапку пошиють, або ворітник зроблять, або просто килимок для ніг...

(Е.Успенський «Дядя Федір та кіт»)

Учитель:

        Без мов не уявляє своє життя навіть кіт Леопольд. Математична мова приводить розум в порядок; мова інформатики дає змогу обробляти , зберігати, поновлювати інформацію; зв'язок між мовою математичною та мовою інформатики, як бачите необхідний.

Учитель: Але що це?

(Голос комн ’ютера. Монітори мають вигляд робота, який запрошує учнів до співпраці. Використано програму «Базікало»)

Учитель:

        І.Дорогі друзі!

        Запрошую вас у мандрівку по країні «Геометрія». Для того, щоб відправитись у мандрівку, нам потрібно ознайомитись з деякою інформацією, відповісти на запитання анкети, пройти тестування. Ваша подорож закінчиться інтелектуальною грою «Ромашка». В цій подорожі виграє та команда, яка першою вірно складе ромашку. (5 балів)

В добру путь! На старт!

Можливо хтось з гостей бажає зробити мандрівку в країну «Геометрія»? Будь ласка , вас чекає комп’ютер.

1.Самостійна робота.

Учитель:

Зараз кожна група отримає по п’ять різних задач,  кожний член групи повинен розв’язати свою задачу. Лідер команди повинен перевірити готовність кожного учня , правильність розв’язку задачі і доповісти. За кожну вірно розв’язану задачу команда отримує 2 бали.

2.Фізкультхвнлинка.

(Звучить музика. Учні починають робити масаж очей, повільно переходячи до монітору, на якому продовжується тренінг для очей.)

3. Програмування.



4.Презентація домашньої задачі

Учитель:

    Шановні учні! Домашнім завданням для вас були задачі творчо - пошукового характеру.

Задача 1.    Павлопольська ЗОШ в січні 2011 року за один день для опалювання будівлі школи витрачала 100м3 природного газу. Скільки тюків соломи потрібно спалити для того, щоб обігріти будівлю школи за січень 2011 року при умові, що температурний режим залишиться таким, як і при опалювальні будівлі школи природним газом?

Задача2. Павлопольська ЗОШ в лютому 2011 року за один день для опалювання будівлі школи витрачала 75м3 природного газу. Скільки тюків соломи потрібно спалити для того, щоб обігріти будівлю школи за лютий 2009 року при умові, що температурний режим залишиться таким, як і при опалювальні будівлі школи природним газом?

Учитель:

         Зараз перша група працює за комп’ютерами - займається програмуванням тих задач, які розв’язували в групах. Завдання кожного учня - порівняти відповіді, які вони отримали при розв’язуванні та відповіді, які вони отримали при програмуванні. Необхідно зробити малюнок.

Друга група захищає проект домашньої задачі творчо - пошукового характеру.(2 бали за кожну спрограмовану задачу)

Учитель: А зараз групи поміняються місцями.

УІ.Підсумок уроку.

Самооцінювання роботи в групах. Рефлексія.

УІІ.Домашнє  завдання

(За допомогою програмування зробити розгортки тіл обертання.)

Голос комп’ютера:( Програма "Базікало")

Ми тепло тут зустрілись з вами,

І ще зустрінемось не раз.

Хай буде урок сьогодні,

Як добра пам’ятка для вас.

Учитель:

Ми бажаєм Вам добра,

Ми бажаєм Вам тепла,

Любові завтра і сьогодні.

Ми бажаєм Вам добра,

Щоб, наче сад, душа цвіла.

Щоб зорі падали в долоні...

Добра і радості бажаєм,

Здоров’я вам на всі літа.

Хай сонце весело сіяє, в душі завжди цвіте весна!